رستوران کوهستانی (طرح گردشگری مجتمع اوجور)

//رستوران کوهستانی (طرح گردشگری مجتمع اوجور)
رستوران کوهستانی (طرح گردشگری مجتمع اوجور)2020-05-13T17:28:24+04:30

توضیحات پروژه

رستوران کوهستانی (طرح گردشگری مجتمع اوجور)

رستوران کوهستانی

اوجور روستایی است که در استان اردبیل، شهرستان سرعین، بخش مرکزی، دهستان آب‌گرم قرار دارد. این روستای خوش آب و هوا که مردمانی بسیار مهربان و مهمان نواز نیز دارد به خاطر قرار گرفتن در کوهپایه و نزدیکی به کوه بلند قامت سبلان نظر هر بیننده ای را به خودش جلب می کند؛و دربند روستا که این دربند با روستایورگه سران روستای همجوار از جهت شمال غربی در مرز مابین این روستاها قرار گرفته است نیز گردشگران زیادی را به این منطقه سوق میدهد. این روستا ۴ فصله می باشد(بهار_تابستان_پاییز و زمستان)که تک تک هر فصل این روستا مجذوبیت های خودش را دارد.

رستوران کوهستانی رستوران کوهستانی اوجور رستوران کوهستانی

شهرستان خلخال با قدمت ۲۰۰۰ ساله در جنوب استان اردبیل واقع شده‌است و مرکز آن شهر خلخال است. شهرستان خلخال بزرگترین شهر استان اردبیل بعد از شهر اردبیل است.

این شهرستان از طرف شمال به شهرستان کوثر از طرف شرق به استان گیلان از طرف جنوب به شهرستان طارم در استان زنجان و از طرف مغرب به شهرستان میانه حدود می‌شود و از طریق فیروزآباد ۱۰۵ کیلومتر با میانه فاصله دارد. شهرستان خلخال در ۴۸ درجه و۳۲ دقیقه طول جغرافیایی و۳۷ دقیقه و۳۷ درجه عرض جغرافیایی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته‌است.

نام قدیمی و اصلی خلخال، هیرو می‌باشد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نام خلخال در مجلس شورای ملی تصویب و به کار برده شد.

خلخال به منطقه وسیعی اطلاق می‌شده که شامل مناطق طارم زنجان، کاغذکنان میانه، ترک، آقکند وآچاچی میانه، بخش‌های جنوبی نیر و اردبیل بود. این مناطق به مرور زمان با گذشت در تغییر و تحول‌های سیاسی هرکدام به نحوی از خلخال جدا و به شهرستان‌های اطراف واگذار شده‌اند. اولین شروع تقسیم خالخال به دوره قاجار برمیگردد که طی حکمی از سوی شاه قاجار منطقه طارم را به خان زنجان واگذار می‌کند و از آن تاریخ روند کوچک شدن خالخال آغاز می‌شود. مرکز خالخال در دوره‌های مختلف با فاصله کم مکانی متغیر بوده، آخرین مرکز حکومتی خانات خالخال شهر هرو (یا هرووُ یا هیرو یا هرو یا هروآباد) بوده که همزمان با تغییر اسم خالخال به خلخال بعد از انقلاب، نام هروآباد هم به خلخال تغییر کرد و در حال حاضر هرو با نام جدید خلخال همچنان مرکز این شهرستان است.